Fans de Apple  

Regresar   Fans de Apple > Hardware sobremesa > Mac mini > Comentarios y dudas sobre el Mac mini
Canal de Youtube de Fansdeapple Conoce el Twitter de fansdeapple

Respuesta

Herramientas Desplegado
Viejo 04/01/21, 16:02:48
Ebonshark Ebonshark is offline
Usuario registrado

Predeterminado Razer Synapse en BigSur Mac mini M1

Hola

tengo el razer Tartarus y no funciona con Big Sur tengo entendido según los foros que tengo que desactivar el SIP, lo estoy intentando pero me es imposible entrar al mondo de recuperación

Foro Apple os dejo este link pero no consigo, podéis ayudarme ?

Para empezar no consigo entrar al modo recuperación en mi Mac mini
Responder Con Cita
Viejo 04/01/21, 17:39:06
apriliars3 apriliars3 is offline
Moderador/a de FansdeApple
Compra y venta: (12)

Tu modelo de iPhone: iPhone 6 plus
Tu modelo de iPad: iPad mini wifi 16
Tu modelo de Macbook: Macbook
Predeterminado

Y no has probado esto?

I have upgraded to macOS Big Sur 11.1, and I can confirm that the solutions by @AVAddon and @rdabban, which had worked for me on 11.0, no longer work.

Manually loading the kernel extension (the kextload command) will display the error code 27 "Extension with identifiers com.razer.common.razerhid not approved to load. Please approve using System Preferences.", but no pop-up or "Allow" option would appear anywhere on the System Preferences.

Adding the Razer TeamID with the /usr/sbin/spctl kext-consent add R2H967U7J8 command showed me a pop-up, but with no "Allow" option, and no option to allow the kernel extension would appear in the System Preferences, so no good.

I finally managed to make it work by temporarily disabling System Integrity Protection (SIP), as follows:
Boot into Recovery Mode. This can be done by restarting your computer and holding Cmd+R on boot until a loading bar shows up.
Once in Recovery Mode, sign in with your account and open a terminal. You can find it in the top menu under Utilities > Terminal.
Disable SIP by running the following command: csrutil disable.
Close the terminal and reboot (normal reboot, not into Recovery Mode).
Open a terminal and load the extension with the following command: sudo kextload /Library/Extensions/RazerHid.kext.
Reboot (normal reboot, not into Recovery Mode) and confirm that your Razer device is now correctly detected.
Now we must reenable SIP to maintain system security. This should not break your device. Boot once more into Recovery Mode, open a terminal, run csrutil enable, close the terminal and reboot.
Responder Con Cita
Viejo 04/01/21, 20:31:56
Ebonshark Ebonshark is offline
Usuario registrado

Predeterminado

Cita:
Originalmente Escrito por apriliars3 Ver Mensaje
I finally managed to make it work by temporarily disabling System Integrity Protection (SIP), as follows:
Boot into Recovery Mode. This can be done by restarting your computer and holding Cmd+R on boot until a loading bar shows up.
Once in Recovery Mode, sign in with your account and open a terminal. You can find it in the top menu under Utilities > Terminal.
Disable SIP by running the following command: csrutil disable.
Close the terminal and reboot (normal reboot, not into Recovery Mode).
Open a terminal and load the extension with the following command: sudo kextload /Library/Extensions/RazerHid.kext.
Reboot (normal reboot, not into Recovery Mode) and confirm that your Razer device is now correctly detected.
Now we must reenable SIP to maintain system security. This should not break your device. Boot once more into Recovery Mode, open a terminal, run csrutil enable, close the terminal and reboot.
Esto es lo que estoy intentando hacer, pero no consigo entrar en el modo recuperación! :S alguien por Madrid Centro que me Heche un cable?
Responder Con Cita
Viejo 05/01/21, 09:35:31
apriliars3 apriliars3 is offline
Moderador/a de FansdeApple
Compra y venta: (12)

Tu modelo de iPhone: iPhone 6 plus
Tu modelo de iPad: iPad mini wifi 16
Tu modelo de Macbook: Macbook
Predeterminado

Cita:
Originalmente Escrito por Ebonshark Ver Mensaje
Esto es lo que estoy intentando hacer, pero no consigo entrar en el modo recuperación! :S alguien por Madrid Centro que me Heche un cable?

Pues te tiene que dejar hacerlo así

Click the Apple symbol in the Menu bar.
Click Restart…
Hold down Command-R to reboot into Recovery Mode.
Click Utilities.
Select Terminal.
Type csrutil disable.
Press Return or Enter on your keyboard.
Click the Apple symbol in the Menu bar.
Click Restart…

Sino puedes, crea un pendrive con el sistema, entras y desde utilidades abres terminal, desactivas el sip y reinicias sin pendrive.
Responder Con Cita
Respuesta

Herramientas
Desplegado

Reglas de Mensajes